2021-05-20 05:55Pressmeddelande

Cecilia Forsberg väljs in i GodEls styrelse

Cecilia Forsberg väljs in i GodEls styrelse Cecilia Forsberg väljs in i GodEls styrelse

På kort tid har GodEl förstärkt sin organisation med spetskompetens inom varumärke och marknadskommunikation. Efter stjärnrekryteringen Marie Grabe i början av året står det nu klart att H&M:s globala byråchef Cecilia Forsberg kliver in i GodEls styrelse.

Cecilia Forsberg brinner för varumärkesfrågor och kommer bidra till att GodEl kan möta kunder och marknad i en stark tillväxtfas:

– Med en förkärlek till starka varumärken på förändringsresor är det en fantastisk möjlighet att få kliva in i styrelsen för GodEl och bidra på alla sätt jag kan. Med förnybar el som en självklarhet, från ett godhjärtat varumärke som dessutom ger bort sin vinst till välgörenhet, finns all potential att påverka hela elbranschen och även andra företag och varumärken i en hållbar riktning. GodEl vill förändra på riktigt, något jag har känt i varje möte från start. Jag ser verkligen fram emot att vara med och bidra på den här spännande resan, säger Cecilia Forsberg, nytillträdd i GodEls styrelse.

Stefan Krook, initiativtagare till Stiftelsen GoodCause och ordförande i GodEls styrelse, välkomnar Cecilia Forsberg in i styrelsen:

– Jag är oerhört glad och tacksam att Cecilia vill komma med och bidra på vår resa och till vår strävan att vara Sveriges mest älskade elbolag. Cecilias positiva energi har smittat från första mötet och jag ser mycket fram emot att få lära och ta del av hennes  spjutspetskompetens i varumärkesfrågor, säger Stefan Krook.

Vidare tackar Stefan Krook Ulrika Viklund för sitt stora bidrag under 5 år i GodEls styrelse som hon lämnar:

–  Det har mycket varit spännande och roliga år att få jobba med Ulrika. Jag känner stor tacksamhet för att Ulrika alltid funnit tid att prioritera GodEl och varit beredd att bidra både i och mellan möten. Vi har tillsammans strävat efter att bidra till en ljusare framtid för GodEl och den utveckling Ulrika varit med att sätta oss på gör onekligen att det känns som det nu är väl bäddat just detta, säger Stefan Krook.

Förändringar inom GoodCause i samband med stämmorna i maj 2021:

• Stiftelsen GoodCause
      • Ylva Hansdotter har valts in i styrelsen och efterträder Per Ludvigsson.
  • GodEl
      • Cecilia Forsberg har valts in i GodEls styrelse och efterträder Ulrika Viklund.
  • GodDryck
      • Joseph Dickenson har valts in i styrelsen efter Märta Rehnberg och Alanna Tameta kliver in som vd.
  • GodFond
      • Inga förändringar.

GodEl är Sveriges nionde största elbolag. Sedan starten 2005 driver vi förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. All el är märkt med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval och avtalen är rörliga. Vi har blivit utsedda till branschens mest hållbara varumärke enligt SBI elva år i rad och vi är även Sveriges mest rekommenderade elbolag enligt Sifo. Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause, vars enda mål är att starta företag och låta vinsten gå till välgörande ändamål. Hittills har GodEl genererat över 54 miljoner kronor till välgörenhet. Vi är anvisningsleverantör till Ellevio.