2007-12-27 08:44Pressmeddelande

VINST OCH ÖKAD VÄLGÖRENHET

GodEl, som blivit ett av branschens snabbast växande bolag, går mot sitt första vinstår och meddelar nu att man minst kommer kunna trefaldiga välgörenhetsutdelningen under 2008 till 1,5 miljoner kronor.

Godel har under 2007 vuxit med 140 procent till 65 000 hushåll och året blir dessutom bolagets första vinstår (2006 var bolagets första fulla räkenskapsår). Bolaget aviserar idag att minst 1,5 mkr kommer att delas ut när bokslutet är klart. Fördelningen av välgörenhet kommer att ske enligt kundernas egna val bland de organisationer som GodEl stödjer (SOS-Barnbyar, Rädda Barnen och Stockholms Stadsmission).

– Vi är oerhört glada över att våra ansträngningar börjar bära frukt och ser fram emot att få göra utdelningarna. Det ger oss också ny energi i vår strävan mot målet att bli Sveriges mest älskade elbolag, kommenterar Stefan Krook vd och grundare av GodEl.

– Vinst, branschbäst i undersökning om kundnöjdhet, explosionsartad tillväxt. Det är tydligt att kunderna gillar vår strategi att ge både ett bra pris och ett löfte att skapa utdelningar till något gott, fortsätter Stefan Krook.

För mer information vänligen kontakta:
Stefan Krook, grundare och VD, 0701 11 12 13, stefan.krook@goodcause.se
www.godel.se

GodEl är ett elbolag som bildats för att ge bra pris till kunderna och skänka hela sin avkastning till välgörande ändamål. Bolaget har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag över 65,000 kunder. GodEl är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. I februari 2007 skänkte GodEl 500,000 kr till SOS-Barnbyar, Rädda Barnen och Stockholms Stadsmission i enlighet med sina kunders val. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.