2006-07-25 09:47Pressmeddelande

KUNDANSTORMNING: GODEL NÅR FÖRHÖJT ÅRSMÅL

Redan efter ett drygt år på marknaden har nu 20,000 hushåll gått med i GodEl.
- Trots högsommar har vi rekordmånga anmälningar via hemsidan, tack vare en hög tipsfaktor hos våra kunder och ett rejält uppsving i kännedom via reklamfilm med bl.a. Lasse Åberg i TV4, berättar Stefan Krook, vd och initiativtagare till GodEl.


GodEl började leverera el i juni 2005 och hade först som mål att nå 20,000 kunder på två år. Målet höjdes senare till årsskiftet 2006/2007 men redan idag, nästan ett år före ursprunglig plan har alltså över 20,000 hushåll anmält sig. Enligt statistik från Statistiska centralbyrån görs det ca 300,000 leverantörsbyten per år, vilket innebär att GodEl tagit över fem procent av alla byten redan under bolagets första år.

– Det är jättekul att vi fått kunder snabbare än planerat. Dock är det viktigt att komma ihåg att detta just bara är början. Inga långsiktiga mål är nådda, vi är fortsatt ett litet elbolag och har ännu inte skapat vinster som vi kan ge vidare till välgörenhet. Vårt visionsmål är att nå 500,000 kunder om ca 10 år och långsiktigt kunna skänka 100 miljoner om året till välgörande ändamål, kommenterar Stefan Krook, vd och initiativtagare till GodEl.


För mer information vänligen kontakta:

Stefan Krook, grundare och VD, 0701 11 12 13, stefan.krook@godel.se
www.godel.se

Månatlig elstatistik från SCB: http://www.scb.se/templates/Product____6371.asp

Om GodEl

GodEl är ett nytt elbolag som bildats för att ge bra pris till kunderna och skänka hela sin avkastning till välgörande ändamål. Initiativet till GodEl togs av vd Stefan Krook, entreprenör som tidigare bland annat grundat teleoperatören Glocalnet. GodEl är helägt av stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer, som t ex Rädda Barnen, Stockholms Stadsmission och SOS-Barnbyar. GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Robert af Jochnick, Stefan Krook och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.


Om GodEl

Om GodEl Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 800 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. Hos oss tillämpas inte anvisade elavtal. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat 48,5 miljoner kronor till välgörenhet.


Kontaktpersoner

 Björn Björnson
EL-EXPERT
Björn Björnson