Fondbolaget GodFond har på mindre än ett halvår lyckats bygga upp en fondförmögenhet som överstiger 400mkr.
- Vi har fått en drömstart. Vårt mål har varit att nå 500 mkr i förvaltning på 18 månader. Nu har vi nått 80% av detta på mindre än 5 månader , kommenterar Stefan Krook VD i GodFond.
Med enkelhet, ärlighet och prisvärdhet som motto lanserade det nystartade fondbolaget GodFond, GodEls första systerbolag, den 22 april sin första fond GodFond Sverige & Världen.
GodFonds modellallokering ger spararen 50% exponering mot den svenska aktiemarknaden, 40% mot den utvecklade världen och 10% mot tillväxtmarknader.
Bolaget har lockat till sig många namnkunniga investerare. Dessa kallas Good Founding Investors då de är med och lägger grunden till en framgångsrik satsning med sin investering. Dessa är:
http://godfond.se/index.php?pg=investors
Fonden GodFond Sverige & Världen har haft en god värdeutveckling med en uppgång på 19,7 % sedan start.
För mer information:
Stefan Krook, VD, 0701 11 12 13, stefan.krook@goodcause.se
Om GodFond
GodFond, systerbolag till GodEl, är ett nystartat fondbolag med målsättningen att bli Sveriges mest älskade fondbolag.
GodFond är helägt av den stockholmsbaserade Stiftelsen GoodCause som bildades 2005 och har som syfte att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer.
Spararna i GodFond får styra vart fondbolagets avkastning skall gå samtidigt som spararna själva får behålla hela sin avkastning och endast betalar en, relativt de flesta aktiefonder, låg förvaltningsavgift till fondbolaget.
Om GodEl Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 800 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. Hos oss tillämpas inte anvisade elavtal. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat 48,5 miljoner kronor till välgörenhet.