2012-01-27 12:18Pressmeddelande

GodEl vinnare i SM i telefoni

null

Företaget Q Survey anordnar sedan år 2000 SM i telefoni. Med bedömningskriterier såsom bemötande, engagemang och effektivitet är det en undersökning som är helt fokuserad på kundservice och support. I klassen Miljö & Energi segrade GodEl.

 

Tävlingen genomförs med en metod som kallas Mystery Survey, där professionella undersökare ringer 200 samtal till varje företag och utger sig för att vara kunder. Samtalen bedöms efter den upplevda kvalitén på kundservicen.

 

Jag känner en enorm stolthet över att få ta emot det här priset, säger Daniel Hedlund kundtjänstchef på GodEl. För oss har det alltid varit väldigt viktigt att kunna erbjuda bra service och kunniga svar till både befintliga och blivande kunder. Det här priset är ett tydligt bevis på att vår satsning varit rätt och att våra medarbetare gör ett fantastiskt jobb.

 

Priser delas ut i 14 olika klasser. GodEl vann klassen Miljö & Energi med följande motivering ”Med brinnande engagemang ger agenterna utförlig information och framhäver organisationens fördelar på ett mycket trovärdigt sätt. Som kund känner man sig prioriterad och agenterna visar intresse för varje enskild fråga. I klassen Miljö & Energi står GodEl som värdiga vinnare”.

 

För mer information besök:

www.smitelefoni.se

Kontakt:

Q Survey AB

Telefon: 0651-686 00

E-post: information@qsurvey.se

 

Marie Dahllöf VD GodEl

Telefon: 0701-11 55 00

E-post: marie.dahllof@goodcause.se


Om GodEl

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag ca 95 000 kunder. Bolaget är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. Hittills har GodElsatsningen bidragit med 13,7 mkr till välgörenhet. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna skall gå. Idag kan kunderna välja bland: SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen och Hand in Hand. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.


Om GodEl

Om GodEl Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 800 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. Hos oss tillämpas inte anvisade elavtal. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat 48,5 miljoner kronor till välgörenhet.


Kontaktpersoner

 Björn Björnson
EL-EXPERT
Björn Björnson