2018-10-25 09:05Pressmeddelande

GodEl väljer EG som teknologipartner - sätter kundupplevelsen i fokus med ökad kostnadseffektivitet

null

GodEl har ett starkt fokus på hög kundnöjdhet. Som ett led i detta har elbolaget valt EG som teknologipartner för att förbättra kostnadseffektiviteten och kundupplevelsen. Med samarbetet ska man också stärka konkurrenskraften och rusta sig inför utmaningarna på framtidens elmarknad. 

GodEl är uppstickaren på elmarknaden som stöttar välgörenhetsorganisationer genom sin icke-vinstdrivande ägare Goodcause. Det vill man fortsätta med, även på den allt mer konkurrensutsatta elmarknaden. Efter avslutad upphandling står det klart att GodEl väljer EG som teknologipartner och bolagets elhandelslösning Zynergy Trade. 

Med samarbetet vill GodEl säkra sin konkurrenskraft, både idag och imorgon. Viktiga parametrar i valet av partner var fokus på enkelhet, kvalitet och effektivitet. Det var också avgörande för elbolaget att uppnå förbättrad funktionalitet och skapa en flexibel plattform som förbättrar kundupplevelsen och gör det enklare att kommunicera med elkunderna. Detta menar GodEl:s vd att man uppnår med EG som teknologipartner. 

 - Vår mission är att driva förändringen mot en schysst elmarknad. Vi letade inte bara efter en leverantör, utan en riktig partner som förstår oss, vår kultur, våra kvaliteter, våra egenskaper och våra höga ambitioner. Någon som kan ta tillvara på våra styrkor, nämligen kundfokus, effektivitet och service genom att leverera den högsta nivån av teknisk kompetens och branschkunskap, säger Pontus Winberg, vd på GodEl.

- Vi är stolta och glada över att välkomna GodEl som kund och vara med och bidra till välgörande ändamål. Samarbetet är ett kvitto på att vi ligger i framkant, både när det gäller mjukvara, tjänster och hållbarhet, säger Axel Sundström, Senior Manager Zynergy på EG. 

Rustad för ökad kundtillströmning

Med partnerskapet har GodEl rustat sig för framtiden. Det är särskilt värdefullt eftersom elbolaget ingått ett avtal med Ellevio som anvisningspartner. Med start nästa sommar innebär det att alla som flyttar inom Ellevios nätområde och inte aktivt väljer ett elbolag får GodEl som leverantör. En kraftig ökning av nya kunder som GodEl känner sig redo att möta.

- Vi kommer välkomna över 50 000 nya anvisade kunder årligen under de närmaste åren. Att ha EG som partner ger oss förutsättningar att kunna leverera en förstklassig upplevelse till dessa kunder till en rimlig kostnad, säger Pontus Winberg, vd på GodEl. 

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Pontus Winberg | vd, GodEl i Sverige 
Telefon: +46 703 77 44 13 | pontus.winberg@godel.se 

Stefan Fleron | vd, EG Sverige 
Telefon:  +46 70 518 56 63 | E-mail: stefan.fleron@eg.se

Om GodEl 

Sedan starten 2005 driver GodEl förändringen till en schysst elmarknad och har utsetts till Sveriges mest hållbara elbolag varje år 2010-2017. Elavtalen är rörliga, elen är alltid stämplad med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval-märkning och kunderna är Sveriges nöjdaste elkunder enligt Reco.se. GodEl ägs av svenska stiftelsen GoodCause, som startar företag och låter vinsten gå till välgörande ändamål. Hittills har GodEl genererat över 50 miljoner kronor till ideella organisationer som Läkare utan gränser, Barncancerfonden och Naturskyddsföreningen. Läs mer på godel.se

Om EG 

EG är en skandinavisk teknologipartner med mer än 1 900 anställda fördelat på 28 kontor i Skandinavien och Polen. Vi levererar digitaliseringslösningar till mer än 12 500 offentliga och privata kunder.


Om GodEl

Om GodEl Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 800 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. Hos oss tillämpas inte anvisade elavtal. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat 48,5 miljoner kronor till välgörenhet.

Kontaktpersoner

Pontus Winberg
VD
Pontus Winberg
 Björn Björnson
AFFÄRSUTVECKLINGSCHEF
Björn Björnson