2008-12-23 06:30Pressmeddelande

GODEL ÖKAR UTDELNINGEN TILL VÄLGÖRENHET

GodEl, Sveriges enda elbolag som skänker all sin avkastning till välgörande ändamål, kommer att öka utdelningen till välgörenhet under 2009 med minst 50%.

GodEl, som är Sveriges mest prisvärda elbolag och har det mest lojala kunderna enligt Svenskt Kvalitetsindex årliga mätning, aviserar idag att minst 3,3 mkr kommer att delas ut när bokslutet är klart. Fördelningen mellan de organisationer som GodEl stödjer kommer att ske enligt kundernas egna val. Organisationerna som får del av utdelningen är Läkare utan Gränser, Rädda Barnen, SOS-Barnbyar samt Stockholms Stadsmission.

- Även om 2008 inte är slut kan vi se att resultatet blir bättre än förra året och vi kan därför redan nu glädjande konstatera att utdelningen blir minst 3,3 mkr, kommenterar Peter Roland, VD för GodEl.

- Vi på GodEl arbetar hårt med att hålla våra kostnader nere och att ta väl hand om alla kunder, nya som gamla. Därför känns det extra roligt att återigen markant kunna öka utdelningen och att vi får så gott betyg av våra kunder, fortsätter Peter Roland.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Roland, VD, 0736 17 16 10, peter.roland@goodcause.se

www.godel.se

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag ca 75,000 kunder. Bolaget är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. Hittills har GodEl-satsningen bidragit med 2,7 mkr till välgörenhet. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna skall gå. Idag kan kunderna välja bland: SOS-Barnbyar, Rädda Barnen, Stockholms Stadsmission och Läkare Utan Gränser. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.