2013-03-07 14:30Pressmeddelande

GodEl i pro bono-samarbete med Hyper Island

null

Under våren 2013 har GodEl samarbetat med den digitala medieskolan Hyper Island. Yrkeshögskolan har gjort sig ett namn som en av de främsta för utbildningar inom kreativitet, ledarskap och digitala medier och har valt att samarbeta med GodEl pro bono.

Det är spännande att få tillgång till den kreativitet och kompetens som finns hos studenterna på Hyper Island. Det är alltid oerhört kul med unga talanger som engagerar sig i arbetet för en bättre värld, säger Emmy Tollin, informationsansvarig på GodEl.

GodEl ägs av den ideella stiftelsen GoodCause vars syfte är att driva bolag som genererar pengar till välgörande ändamål. GodEl, som till skillnad från andra företag skänker all avkastning till välgörenhet står därför inför en intressant kreativ utamning att skapa mycket av lite.   

Vi ser det som en win-win: GodEl får kreativ och strategisk hjälp genom våra studenter och studenterna får möjlighet att bryta ny mark inom tjänstemarknadsföring. Samtidigt känns det bra när vi kan bidra med resurser till ett företag som verkar för en positiv utveckling i samhället, säger Sara Silfverberg, Creative Director for Learning Partner på Hyper Island.

Samarbetet innebär att GodEl agerar uppdragsgivare, så kallad Learning Partner, till Hyper Island. Studenterna har bland annat skapat ett socialt kampanjkoncept för tjänsten GodKort.  

Vi är imponerade av vad teamet från Hyper Island har presenterat. Vi kommer att titta närmare på hur vi kan realisera delar av, eller hela konceptet, säger Emmy Tollin.


Om GodEl

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom att kombinera prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. Bolaget är det enda elbolaget i Norden som skänker hela sin avkastning till välgörenhet. GodEl har startats av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag ca 95 000 kunder. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna från bolagen skall gå. Idag kan kunderna i GodEl välja mellan: SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen och Hand in Hand. Hittills har GoodCause-satsningen delat ut 20 mkr till välgörenhet. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson, Catella samt Ebbe och Lena Krook. Logotyperna är formgivna och skänkta av Lasse Åberg.


Om GodEl

Om GodEl Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 800 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. Hos oss tillämpas inte anvisade elavtal. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat 48,5 miljoner kronor till välgörenhet.


Kontaktpersoner

 Björn Björnson
EL-EXPERT
Björn Björnson