2010-04-21 14:23Pressmeddelande

GODEL HAR BÄST ANSEENDE HOS EGNA KUNDER I NY UNDERSÖKNING!

I TNS SIFOs nya Anseendeindex har GodEl det bästa anseendet i kategorin egna kunder.

Anseendeindex bygger på en undersökning av TNS SIFO och den mäter hur 19 kända företags kunder och icke-kunder uppfattar företagets anseende. I undersökningen fick GodEl ett Anseendeindex på 98 av 100 möjliga från sina egna kunder.

- Siffrorna visar att GodEl har ett mycket högt förtroende och ett gott anseende bland sina kunder, kommenterar Göran Celander på TNS SIFO. För att få sådana siffror måste det finnas en tydlig koppling mellan det man säger och det man gör. De som har tillfrågats i studien ser både en tydlighet i det GodEl står för och upplever en hög kvalité i det GodEl gör, fortsätter Göran Celander.

- Vi upplever dagligen att våra kunder uppskattar det vi gör genom den feedback vi får av dem och det är extremt roligt att den uppskattningen syns så tydligt i TNS SIFOs undersökning, kommenterar Peter Roland, VD på GodEl.

För mer information kontakta Peter Roland, VD GodEl: 073-617 16 10, peter.roland@goodcause.se

För detaljfrågor kring studien kontakta ansvarig på TNS SIFO Göran Celander: goran.celander@tns-sifo.se

Källa: Se TNS SIFOs pressmeddelande http://www.tns-sifo.se/nyheter-och-press

Direktlänk: http://www.tns-sifo.se/media/280382/prm_100420%20anseendeindex.pdf

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag över 90 000 kunder. Bolaget är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. Hittills har GodEl satsningen bidragit med 6,2 mkr till välgörenhet. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna skall gå. Idag kan kunderna välja bland: Hand in Hand, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Rädda Barnen, SOS Barnbyar och Stockholms Stadsmission. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.