2009-05-06 09:10Pressmeddelande

GODEL FYLLER FYRA ÅR OCH NÅR 80 000 KUNDER

GodEl, Sveriges enda elbolag som skänker all avkastning till välgörande ändamål, startades för fyra år sedan. Under den korta tiden har redan över 80 000 kunder gått med i GodEl.

GodEl grundades 2005 med gåvor som donerades inför bolagets start. Gåvorna gör det möjligt att all avkastning för all framtid kan gå till välgörande ändamål. Över 80 000 kunder har redan valt att byta till GodEl och bolaget fortsätter att växa. Även avkastningen blir större och i år kommer minst 3,3 miljoner att läggas till de 2,7 miljoner som tidigare delats ut till GodEls välgörenhetspartner; Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Rädda Barnen, SOS-Barnbyar och Stockholms Stadsmission.

- Det är jätteroligt att det finns en så stor efterfrågan och uppskattning för det vi gör, säger Peter Roland VD i GodEl. Vi vet att våra välgörenhetspartner uppskattar alla de kunder som valt oss som elleverantör och enligt våra egna och även externa undersökningar, så som Svenskt Kvalitetsindex, är våra kunder både nöjda och lojala. Och det visar sig genom att många av våra kunder tipsar vänner och bekanta att bli kunder, fortsätter Peter Roland.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Roland, VD GodEl 073-6171610
peter.roland@goodcause.se

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag ca 80 000 kunder. Bolaget är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. Hittills har GodElsatsningen bidragit med 2,7 mkr till välgörenhet och under 2009 kommer ytterligare minst 3,3 mkr att delas ut. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna skall gå. Idag kan kunderna välja bland: Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Rädda Barnen, SOS-Barnbyar och Stockholms Stadsmission. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.