2010-12-13 08:26Pressmeddelande

GodEl enda bolaget i toppen som ökar i popularitet

GodEl kliver upp på en stark andraplats när svensken rankar sina elbolag. Endast två elbolag i Sverige visar en statistisk säkerställd ökning i kundnöjdhet från förra året och av dem är GodEl enda bolaget på topp tre. Det visar den årliga undersökningen från Svenskt Kvalitetsindex som mäter kundnöjdhet bland Sveriges elkunder.

- Vi är väldigt stolta och glada över att våra kunder uppskattar det arbete vi gör. GodEl visar att det går att ta stort socialt ansvar och samtidigt vara seriös och leverera en bra tjänst. Vi är snabbfotade och ser alltid till att ha ett öra ute hos våra kunder, säger Peter Roland, VD på GodEl.

Kundnöjdheten inom elbranschen som helhet ökar marginellt med en enhet från förra årets mätning. GodEl ökar med 2,3 enheter från förra året och är det enda bolag i toppen som visar statistiskt säkerställda förbättringar. Utifrån de sju parametrar som SKI årligen mäter utmärker sig GodEl särskilt inom image, lojalitet, nöjdhet och prisvärdhet.

Undersökningen i sin helhet finns att ta del av på www.kvalitetsindex.se


För mer information vänligen kontakta:

Peter Roland, VD GodEl 073-617 16 10
peter.roland@goodcause.se

 

Om GodEl

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag ca 95 000 kunder. Bolaget är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. Hittills har GodElsatsningen bidragit med 9,7 mkr till välgörenhet. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna skall gå. Idag kan kunderna välja bland: Hand in Hand, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Rädda Barnen, SOS Barnbyar och Stockholms Stadsmission. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.

 


Om GodEl

Om GodEl Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 800 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. Hos oss tillämpas inte anvisade elavtal. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat 48,5 miljoner kronor till välgörenhet.


Kontaktpersoner

 Björn Björnson
EL-EXPERT
Björn Björnson