Elbolaget GodEl kommer i år att starta GodPod där man diskuterar engagemang, företagande och socialt ansvar. Under året kommer ca 11 avsnitt att produceras och varje avsnitt beräknas vara ca 20 minuter långa. Gästerna kommer bland annat vara Anna Ryott, Vd Swedfund, Golnaz Hashemzadeh Bonde, författare och grundare av Inkludera Invest och Stefan Krook, grundare av GodEl, Glocalnet och Kivra.
- Det är väldigt roligt att starta GodPod. Tanken med GodPod är att genom lättsamma diskussioner belysa vikten av engagemang och vad man kan åstadkomma med det. Vår generation spelar en viktig roll i vilken riktning världen kommer att ta framöver och därför har vi alla ett socialt ansvar och det är det GodPod kommer handla om. Vi hoppas att våra gäster kan inspirera lyssnarna och samtidigt informera om viktiga kärnfrågor, säger Marie Dahllöf Vd på GodEl.
GodPods första avsnitt släpps den 18 mars kl 12:00 och är tillgänglig på www.godel.se/godpod eller laddas ner på Podcaster. Samtliga gäster kommer att intervjuas av är Julia Kvarnlöv och Philip Haglund som arbetar på GodEl.
Om GodEl
GodEl har inget privat vinstintresse. Vår vinst går till välgörenhet. Följande organisationer är partners till GodEl och får de pengar som genereras. SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Hand in Hand och Barncancerfonden. GodEl säljer el märkt med Bra Miljöval som standard, Sveriges hårdaste miljömärkning på el. GodEl och systerbolaget GodFond är aktiebolag, vars aktier ägs av GoodCause – en stiftelse med stadgar som fastställer att all vinst ska gå till välgörande ändamål. Stiftelsen GoodCause finns till i syfte att bidra till en bättre värld genom att starta och driva bolag där vinsten går till välgörande ändamål. Fram till och med utdelningen 2014 har GoodCause delat ut 34,7 Mkr. Stiftelsen bildades 2005 genom donationer från Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. Logotyperna är formgivna och skänkta av Lasse Åberg.
Om GodEl Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 800 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. Hos oss tillämpas inte anvisade elavtal. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat 48,5 miljoner kronor till välgörenhet.