2012-01-11 15:36Pressmeddelande

GodEl - energibranschens grönaste varumärke

null

I undersökningen Sveriges grönaste varumärke, som varje år görs av varumärkesbyrån Differ tillsammans med undersökningsföretaget YouGov, har Sveriges konsumenter för tredje året i rad utsett GodEl till energibranschens grönaste varumärke. Syftet med undersökningen är att se hur miljövänliga svenska folket upplever att olika varumärken på svenska marknaden är.


Under de år som undersökningen genomförts har företagens ansvar breddats och handlar nu inte bara om miljöfrågor. Konsumenterna har idag en förväntan på ett större och mer genomtänkt hållbarhetsarbete. För att framgångsrikt kunna använda sitt hållbarhetsarbete som en konkurrensfördel krävs ett ärligt och långsiktigt engagemang där företagets ansvar utgör en naturlig del av affärsstrategin. En balansgång som GodEl lyckats väl med.


Det är helt rätt att ansvarstagande och hållbarhet är mer än bara miljöhänsyn. Grunden i GodEls affärsidé är att generera pengar till välgörande ändamål och vår miljöpolicy har egentligen alltid varit väldigt enkel: Den enda helt gröna kilowattimmen är den som aldrig förbrukas. Att vi får den här typen av utmärkelser tycker jag visar att konsumenterna uppskattar vårt arbete, säger Marie Dahllöf VD på GodEl.

 

 
För mer information vänligen kontakta:

Marie Dahllöf VD GodEl

Telefon: 0701-11 55 00

E-post: marie.dahllof@goodcause.se


För mer information om undersökningen vänligen kontakta:

Ulrika Burling VD Differ

Telefon: 0709-58 99 66

E-post: ulrika.burling@differ.se


För att läsa hela undersökningen gå in på nedanstående länk:

http://www.differ.se/wp-content/uploads/2012/01/Sveriges-Grönaste-Varumärke-2011.pdf

Om GodEl

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag ca 95 000 kunder. Bolaget är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. Hittills har GodElsatsningen bidragit med 13,7 mkr till välgörenhet. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna skall gå. Idag kan kunderna välja bland: SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen och Hand in Hand. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.


Om GodEl

Om GodEl Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 800 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. Hos oss tillämpas inte anvisade elavtal. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat 48,5 miljoner kronor till välgörenhet.


Kontaktpersoner

 Björn Björnson
EL-EXPERT
Björn Björnson