2012-06-06 07:57Pressmeddelande

Charlotta Lundberg och Martin Tiveus tar plats i GodEls styrelse

Charlotta Lundberg, Direktör kundrelationer på mobiloperatören 3 och Martin Tiveus, vd för Avanza Bank, engagerar sig som ledamöter i GodEls styrelse. Liksom alla styrelseledamöter inom GoodCause koncernen avstår de ersättning för arbetet.

-      Jag blev jätteglad när jag fick frågan och det kändes självklart att tacka ja. GodEl har bevisat att den unika affärsidén fungerar och att ärlighet och transparens är jätteviktigt för dagens konsumenter, säger Charlotta Lundberg, Direktör kundrelationer på 3.

Charlotta korades till Framtidens Kvinnliga ledare 2012 av chefsorganisationen Ledarna och är en stark profil inom kundkommunikation hos uppstickarföretag. Martin Tiveus, vd på Avanza, går också in som styrelseledamot i GodEl med ett starkt engagemang:

-      Jag har valt att acceptera uppdraget då jag känner stor sympati med vad GodEl står för. Jag är även imponerad av det sätt som GodEl har lyckats att göra val av elbolag till en livsstilsfråga. Det ska även bli roligt att återförenas med Stefan Krook som jag känner väl sedan min tid på Glocalnet”, säger Martin Tiveus, VD för Avanza Bank och ny styrelseledamot i GodEl.

Martin utsågs till Årets Ung Chef på Kompetensgalan 2011 och är en stark profil inom marknadsföring hos uppstickarföretag. Stefan Krook, ordförande i GodEl, understryker att det skapar ett stort värde att få tillgång till dessa personers expertkunskap:

-      Vi är oerhört glada och stolta över att Charlotta och Martin valt att gå med i GodEls styrelse. Jag ser Charlotta och Martin som två av landets främsta krafter inom konsumentkommunikation och bolagsbyggande i uppstickarföretag. När dessa eftertraktade personer engagerar sig ideellt för att bidra med sin expertkunskap, i ett bolag vars syfte är att göra gott genom företagande, är det också ännu en bekräftelse på de positiva trender som finns bland dagens yngre företagsledare, säger Stefan Krook.

Pressjour

Emmy Gustafsson, Informationsansvarig GodEl, 073 – 553 13 65 eller emmy.gustafsson@goodcause.se

Stefan Krook, Styrelseordförande GoodCause, 070 – 111 12 13 eller
stefan.krook@goodcause.se

GodEl är en elleverantör som delar ut hela avkastningen till ideella organisationer. Kunderna väljer var utdelningen ska gå och idag är följande organisationer partners: SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen och Hand in Hand. GodEl och systerbolaget GodFond är helägda av Stiftelsen GoodCause vars syfte är att göra gott genom att starta och driva bolag som delar ut avkastningen till ideella organisationer. Fram till 2012 har GoodCause delat ut 20 Mkr. Stiftelsen bildades 2005 genom donationer från Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. Logotyperna är formgivna och skänkta av Lasse Åberg.