2007-11-21 20:35Pressmeddelande

ÅRETS MARKNADSCHEF

GodEl fick ikväll priset Årets Marknadschef av tidningen Resumé inom kategorin Energi. Bolaget, som bara funnits i 2,5 år, har under senaste året fått 10 procent av alla privatkunder som bytt elbolag att gå med i GodEl. Bolaget bekräftade även ikväll att bolaget nu passerat 60,000 kunder (målet var 20,000 kunder på två år).

Med totalt startkapital på 11 miljoner kronor (varav 500,000kr givits till välgörenhet), vilket är mindre än vad eljättarna lägger på enbart på sin marknadsföring, har GodEl inte bara byggt ett bolag utan nu även ett varumärke som mäter sig med jättarnas.

– Förutom att gratulera Johan Carrick som är vår prisade marknadschef, vill jag på hans och GodEls vägnar, tacka Lasse Åberg som både designat vår logga och ställt upp gratis i vår reklamfilm, våra ideella varumärkesrådgivare Christian Ihre (grundare av varumärkesbyrån LynxEye) och Cecilia Tufvesson Marlow (VD JC), reklamfilmsregissörerna Ted och Tom Malmros (Oktanfilm respektive Mister Krister) samt TV4 som är vår huvudpartner i bygget av vårt varumärke, kommenterar Stefan Krook, vd och grundare av GodEl.

– Jag har just lämnat ett röstmeddelande till Johan Carrick som är på en välförtjänt semester i Centralamerika och gratulerat men även påpekat att vi bara börjat och det ännu är långt kvar till vårt visionsmål om 500,000 kunder, avslutar Stefan Krook.

För mer information vänligen kontakta:
Stefan Krook, grundare och VD, 0701 11 12 13, stefan.krook@goodcause.se
www.godel.se

GodEl är ett elbolag som bildats för att ge bra pris till kunderna och skänka hela sin avkastning till välgörande ändamål. Bolaget har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag över 60,000 kunder. GodEl är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. I februari skänkte GodEl 500,000 kr till SOS-Barnbyar, Rädda Barnen och Stockholms Stadsmission i enlighet med sina kunders val. GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.