2017-04-28 08:10Pressmeddelande

3,5 miljoner till välgörenhet

null

Varje år delar GodEl ut sin vinst till välgörenhetsorganisationer under sitt event Tackkvällen. Igår var det dags igen och denna gången på Norrsken House i Stockholm. I år delade GodEl ut 3,5 miljoner kronor till sina välgörenhetspartners.

- Det här är vår absoluta favoritdag på året. Våra välgörenhetspartners gör ett fantastiskt arbete runt om i världen. Vårt syfte är att skapa medel för dem att fortsätta sitt arbete med att skapa en bättre morgondag. Det är en härlig känsla när vi delar ut vinsten till våra välgörenhetspartners eftersom vi vet vilket viktigt arbete dom gör. Detta är min andra Tackkväll och jag ser fram mot många fler, säger Pontus Winberg, vd på GodEl.

2016 blev GodEls vinst 3,5 miljoner kronor. Motsvarade siffra för föregående år var 4,8 miljoner kronor. Orsaken till att vinsten är lägre än föregående år är att företaget har gjort en rad investeringar för att kunna växa rejält i framtiden.

- De senaste åren har vår kundbas stagnerat. För att vända trenden har vi valt att investera i företaget så att vårt erbjudande blir tydligare och på det sättet växa vår kundbas så att mer medel genereras till välgörenhet. Vi har bland annat genomfört nyanställningar, investerat i ny hemsida och utfört ett omfattande varumärkesarbete. Nu börjar det nya GodEl ta sin form och jag är övertygad att vi snart kommer se en tillökning i kundbasen så mer pengar går till välgörenhet och skapar en bättre morgondag, avslutar Pontus.

GodEl ägs av Stiftelsen GoodCause. Sedan starten 2005 har GoodCause totalt genererat 60,2 miljoner kronor till sina välgörenhetspartners. I koncernen ingår GodEl, GodFond, GodDryck och GoodCause Invest.

Om GodEl

Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag åtta år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 1000 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat över 50 miljoner kronor till välgörenhet. 


Om GodEl

Om GodEl Vår mission är att driva på förändringen till en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld. GodEl har utnämnts till Sveriges mest hållbara elbolag sju år i rad av svenska folket i Sustainable Brand Index. Vi är elbolaget som har nöjdast kunder enligt Reco, över 800 kunder har gett oss 4,6/5 i snittbetyg. Hos oss tillämpas inte anvisade elavtal. All vår el är förnybar märkt Bra Miljöval, Sveriges tuffaste miljömärkning på el. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som har till syfte att starta och driva bolag vars avkastning går till välgörande ändamål. Sedan starten 2005 har våra kunder genererat 48,5 miljoner kronor till välgörenhet.

Kontaktpersoner

Pontus Winberg
VD
Pontus Winberg
 Björn Björnson
AFFÄRSUTVECKLINGSCHEF
Björn Björnson