2017-03-31 13:37Nyheter

GodEl återigen utnämnt till Sveriges mest hållbara elbolag

null

Igår presenterade Sustainable Brand Index sin årliga undersökning om vilka företag svenska folket anser är mest hållbara. För sjunde året i rad vinner GodEl i kategorin Energi och behåller därmed platsen som det mest hållbara elbolaget i Sverige.

35 000 personer har sagt sitt om hur 265 varumärken presterar inom hållbarhet i Nordens största varumärkesundersökning – Sustainable Brand Insight.

– Vi är oerhört glada och tacksamma för priset! Det är väldigt roligt att vi vinner för sjunde året i rad. Det visar att våra värderingar och affärsfilosofi uppskattas av svenska folket. Jag vill passa på att tacka våra fantastiska kunder som möjliggör detta, säger GodEls vd Pontus Winberg.

GodEl säljer enbart förnybar el med marknadens tuffaste miljömärkning Bra Miljöval och verkar för att hela verksamheten ska vara ekologiskt hållbar. Dessutom går överskottet till välgörenhet. Sedan starten 2005 har GodEl genererat 45 miljoner kronor till välgörande ändamål.